Kita Mulakan.....

List of Product option2 option3 option4

Monday, October 12, 2009

Hari Raya Aidil Fitri 2009


Salam Aidil Fitri Buat Semua....

Menjelang akhir Ramadhan.... kumohon agar dapat la kiranya satu atau 2 hari kunikmati manisnya bulan Ramadhan tahun ini.... tapi Allah Maha Besar.... menjelang Syawal doaku Allah tidak kabulkan..... mungkin Allah mahu memberi peringatan kepadaku akan besarnya Rahmat Ramadhan dan adakah aku menghargainya selama ini....

Pada 1 Syawal genap 34 hari kita berpantang.... jadi makan makan ni jaga ikut keadaan je lah... maklum lah bukan di rumah sendiri.... nak makan singgang/ pindang ke.... siapalah yg nak masakkan dengan semua rumah sibuk menyediakan juadah ketupat, lodeh, ayam masak kicap dan rendang. Jadi makan yang patut aje, ayam masak ungkep ke kicap gitu. Tapi dalam pada tu pagi raya pertama dan ke2 kita kena cirit birit pulak, alhamdulillah baby ok je.... tak tahu la apa yang jadi penyebabnya, kesian kat suami dan anak2.... petang sikit baru rasa lega dan baru dapat beraya.

Hari raya 2009 ini kulihat berbeza sedikit dari tahun lepas... di mana ada jiwa-jiwa yang terluka dalam riangnya takbir raya ... kini disinari kembali dengan kepulangan anak2 yang ditunggu-tunggu oleh si ibu dan bapa.

No comments: